استارت آپ واژهای است که در سالهای اخیر در اخبار دنیای فناوری به کرات شاهد استفاده از آن در توصیف کمپانیهای نوپایی هستیم که راهکارهای جدیدی را برای حل مشکلات و مسائل موجود در دنیای فناوری مطرح میکنند. به طور قطع منشا این واژه در سن فرانسیسکو و درهی سیلیکون نهفته است. اما استارت آپ چیست و به چه کمپانیهایی استارت آپ اطلاق میشود؟
نیل بلومنتال، موسس و مدیرعامل کمپانی واربی پارکر (Warby Parker) استارت آپ را این چنین تعریف میکند:
استارت آپ یک کمپانی نوپا است که راهحلی نوین را برای یک مساله ارائه میکند؛ در حالی که تضمینی برای موفقیت کمپانی از طریق راه حل ارائه شده وجود ندارد.
بسیاری استارت آپ را فرهنگ نوینی برای اندیشههای نو و خلافیت برفراز ایدههای موجود میدانند که هدف از آن برطرف کردن مشکلات موجود در نقاط کلیدی است که به عنوان پاشنهی آشیل راهحلهای موجود شناخته می شوند.
آدورا چئونگ، موسس و مدیرعامل کمپانی هومجوی (Homejoy) که یکی از استارتآپهای مطرح ایالات متحده در سال ۲۰۱۳ بوده، در تعریف استارت آپ این مفهوم را با عنوان پنجره ی ذهن رو به آینده خوانده است. وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:
تاسیس یا پیوستن به یک استارت آپ به معنای یک تصمیم جدی برای جدا شدن از شرایط ایدهآل و پایدار به منظور دستیابی به رشد برقآسا و تلاش برای ایجاد موجی از تغییرات در مدت زمان کوتاه است.
براساس تعریف مرین-وبستر استارت آپ به این معنی است:
عمل یا مجموعهای از کارها به منظور یک حرکت جدید و یک شرکت یا کسب و کار نوپا
فرهنگ واژگان انگلیسی آمریکن هریتیج نیز استارت آپ را تعریف کرده:
یک کسب و کار یا تعهدی که به تازگی آغاز به فعالیت کرده است.
در این قسمت ،
استارتآپها محصولات و خدمات نوآورانهی خود را برای فروش به نمایش میگذارند و
در بخش پلتفرم سرمایهگذاری جمعی به بهبود فرآیند جذب سرمایه استارتآپها کمک میشود
و آن را سرعت میبخشد.
در روش
دوم، استارتآپ به سرمایهگذاران خرد و کلان نمایش داده میشود و سرمایهگذاران
بعد از بررسی کسب و کار، میتوانند به مقدار دلخواه در کمپین جذب سرمایه، روی
استارتآپ مورد نظر سرمایهگذاری کنند.
برای ثبت استارت آپ خود به لینک زیر مراجعه کنید ( برای اشخاصی که قبلا استارت آپ راه اندازی نموده و موفق به جذب سرمایه نشده اند)
برای ثبت ایده خود به لینک زیر مراجعه کنید